نخستین همایش بنیاد خیرین دانشگاه علامه طباطبایی(ره)

۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۵۹۹ اخبار روز همایش ها
تعداد بازدید:۲۵۶۱
رئیس مجمع خیرین کشور جناب آقای بوربور با اشاره به اینکه یکی از نوید‌های دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به این مجمع اعطای دکترای افتخاری به دو خیر شاخص در هر سال است، گفت: برای برطرف کردن مشکلات اساسی دانشگاه علامه می‌توان، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را دور همدیگر جمع کرد و ما نیز آماده همکاری در این زمینه هستیم.
نخستین همایش بنیاد خیرین دانشگاه علامه طباطبایی(ره)

در این همایش، حبیب‌الله بوربور، رئیس مجمع خیرین کشور در سخنانی ضمن تقدیر از دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر سلیمی که همکاری نزدیک و صمیمانه‌ای با مجمع دارند بر اهمیت جایگاه بانوان در امور خیریه تاکید کرد و گفت: نیمی از جمعیت ما را قشر بانوان تشکیل می‌دهند و ستاد بانوان با مدیریت خانم دکتر نجاتی راه‌اندازی شده است، امیدوارم حضور وی بتواند در فعال‌تر کردن این قشر به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه دور همدیگر جمع شدیم که ببنیم چه کمکی می‌توانیم به دانشگاه کنیم، اظهار کرد: من حدود ۲۶ سال پیش در دیداری که خصوصی خدمت رهبری رسیدیم و آن زمان دانش‌آموزان کشور نزدیک به ۲۰ میلیون نفر بودند در حالی که این تعداد اکنون ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شده است؛ مشکلات در آن زمان خیلی بیشتر از امروز بود و از رهبری برای حل مشکل راهنمایی خواستیم، چون مشکل از توان ما خارج بود و رهبری گفتند که «بروید با مردم صحبت کنید و از مردم کمک بگیرید».

وی افزود: رهبری در آن دیدار علاوه بر کمک مالی، فرمودند «به دولت و مجلس و همچنین به نهادهای خودمان هم سفارش می‌کنیم»، به استناد همان موافقت رهبری، بنیاد برکت ساخت یک هزار مدرسه را قبول کردند.

بوربور ادامه داد: شورای عالی اجتماعی سال پیش خدمت رهبری رسیدند و مسائل و مشکلات مردم و مملکت را در همه زمینه‌ها مطرح کردند و ایشان باز توصیه کردند، بروید با مردم مطرح کنید، اکنون که دانشگاه‌های ما قرار شده است مشکلات خود را با مردم مطرح کنند نیز در همین راستا است، باید راهکاری پیدا کنیم که این آینده‌سازان ما دغدغه کمتری داشته باشند، امکانات و ابزار آموزشی بهتری در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مسئول روابط عمومی مجمع آقای حمزه‌زاده، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی بودند و می‌تواند همه کار‌های تبلیغاتی را در این دانشگاه انجام دهند، آقایان آشتیانی و کارگری نیز به عنوان نماینده دانشگاه علامه طباطبائی در مجمع ما حضور دارند.

رئیس مجمع خیرین کشور  گفت: به آقای سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفتم که شما املاکی را که دارید و کاربری آن قابل تغییر است را فعال کنید و خیلی راحت می‌توان برای آنها ارزش افزوده ایجاد کرد. ضمن‌آنکه می‌توان برای تأمین هزینه ساخت و سازهای دانشگاه از این امکانات بالقوه استفاده کرد.

وی با اشاره به یکی از برنامه‌های مجمع با نام «روزی به یاد دیروز»، اظهار کرد: فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی بیشتر در بانک‌ها حضور داشته و وضعیت مالی بهتری دارند، به نظر می‌آید باید فارغ‌التحصیلان آن دانشگاه دور هم جمع شده و مشکلی که در آن دانشکده وجود دارد را برطرف کنند، ما فارغ التحصیلان یک مدرسه در نیشابور را جمع و یک مراسم برگزار کردیم، ۷۸ مدرسه را فقط یک نفر از مهمانان آن مراسم ساخته است، بنابراین این یک امر طبیعی است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی دور هم جمع شوند تا بتوانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

بوربور خاطرنشان کرد: آخرین گزارشی که آقای مظفری، فرماندار سابق نیشابور در جلسه مجمع مطرح کردند، گفتند؛ اکثر مشکلات شهرمان بعد از آن نشست حل شد، بیش از ۱۵۰ مدرسه بعد از یک نشست ساخته شد، بنابراین شما اگر نشستی را با فارغ‌التحصیلان خود برگزار کنید، مشکلات و معضلاتی که حتی اکنون در تصور شما نیست و در آینده ممکن است گریبان‌گیر شما شود را نیز می‌توانید حل کنید.

وی درباره مجمع خیرین کشور گفت: مجمع ما هشت بنیاد دارد، هشت جامعه خیری است که سه دانشگاه نیز با ما همکاری دارند که یکی آنها دانشگاه علامه طباطبائی است.

بوربور در ادامه اظهار کرد: یکی از بنیادهای ما بنیاد حاج‌آقا ابراهیمی است که کارش اهدای جهیزیه است البته کارهای دیگری نیز انجام می‌دهد، بنابراین می‌توانیم به دانشجویان دختر نیازمند دانشگاه علامه طباطبائی به تشخیص ستاد، کمک و همیاری کنیم، ما آمادگی داریم تعهد بدهیم که مشکلی از این بابت برایشان در زندگی به‌وجود نیاید.

رئیس مجمع خیرین کشور اضافه کرد: خدمت دیگری که می‌توانیم به دانشگاه علامه طباطبائی ارائه دهیم این است که مشکلات معیشتی دانشجویان و حتی خانواده‌های آنها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بین مجمع ما و دانشگاه علامه‌طباطبائی یک ارتباط دو طرفه وجود دارد، اظهار کرد: ما می‌توانیم برخی مشکلات دانشگاه را حل کنیم و دانشجویان و مدیران دانشگاه می‌تواند با ما در زمینه تبلیغ خیرین همکاری کنند، اینکه چگونه آنها را به این امر تشویق کنیم، ما با آزمون خطا پیش رفتیم و دانشگاه علامه طباطبائی قول داده است که بیاید و با بررسی علمی و با استفاده از طرح‌های دانشجویان، راهکارهای عملی به ما ارائه بدهد تا موفقیت‌های بیشتری داشته باشیم.

بوربور افزود: یکی از نویدهایی که دکتر سلیمی به ما دادند این است که ما هر ساله آمادگی اعطای دکترای افتخاری به دو خیر شاخص، مجمع خیرین را داریم و همین موضوع هم در دانشگاه تربیت مدرس نیز مطرح شد که آنها هم اعلام آمادگی کردند که این کار را انجام بدهند.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر در جامعه جا بیفتد که کسی که دنبال تحصیل نرفته و دنبال کار، تلاش، صعنت و کار دیگری رفته است و از طرفی هم صلاحیت و لیاقت دکترای افتخاری را دارد، این مهم زمینه‌ خوبی را فراهم می‌کند که خیلی از افرادی که سرمایه‌های سنگینی دارند وارد فعالیت‌های خیرخواهانه شوند و ما خیرسازی را از اینجا شروع می‌کنیم.

 بوربور در پایان گفت: خوشبختانه دکتر مصلانژاد کتباً و رسماً امشب اولین دکترای افتخاری را از دانشگاه علامه‌طباطبائی می‌گیرند، امیدواریم با این حرکت بتوانیم افرادی که توانایی لازم را دارند تشویق به فعالیت‌های خیر کنیم.

 


نظر شما :